W dzisiejszej rzeczywistości cyfryzacja pracowników sprzedaży jest oczywista. Obecnie nie można ignorować narzędzi cyfrowych i konieczności wyszukiwania informacji oraz kontaktów w sieciach społecznościowych w celu osiągnięcia celów biznesowych. Klucz? Nowoczesna technologia w służbie wydajności sprzedaży! Ale od czego zacząć? Poznaj odpowiedzi na 3 pytania w tym artykule.

 

1. Towarzysz swoim handlowcom w transformacji cyfrowej

Zachowania konsumentów rewolucjonizują metody sprzedaży. Dodatkowo nasycenie rynku  i ostra konkurencja sprawiają, że praca sprzedawców jest bardziej złożona.

Jak zatem dążyć w tej sytuacji do perfekcji?

Klient szuka prawdziwego partnera, który z pozycji eksperta zaoferuje dostosowaną do potrzeb ofertę, spersonalizowane wsparcie i reakcję na dowolne zapytanie. Cyfryzacja sił sprzedaży jest przy tym niezbędnym krokiem do przyjęcia wizji zorientowanej na klienta.

 

2. Zapewniaj skuteczne narzędzia

Aby umożliwić cyfryzację sił sprzedaży, sprzedaż musi być wyposażona w odpowiednie narzędzia:

  • CRM

To zestaw procedur i narzędzi wspierających czynności marketingowe, procesy sprzedaży oraz wszelkich działania związanych z obsługą klienta. Pozwala śledzić wszystkie transakcje oraz kontakty między sprzedawcą a klientem. Niezbędny do zarządzania firmą daje widok portfela klientów w czasie rzeczywistym, możliwości oraz potencjał biznesowy, ale także aktywność pracowników. Wiele aplikacji może łączyć się z CRM, aby automatycznie eskalować wszystkie informacje o działaniach handlowych i zwiększać wydajność sprzedawców do 10%!

  • Rozwiązania do analizy biznesowej związane z Social Selling

Social Selling w połączeniu z komercyjnym rozwiązaniem wywiadu godspodarczego umożliwi Twoim sprzedawcom wykorzystanie pełnego potencjału sieci społecznościowych. Należy pamiętać, że ponad 75% decydentów jest obecnych na tych platformach. Po zbudowaniu profesjonalnego brandingu Twój zespół sprzedaży będzie w stanie zidentyfikować tych decydentów i spersonalizować kontakt! Rozwiązania Sales Intelligence pozwalają zespołowi sprzedaży na zwiększenie zaangażowania w aktywność społecznościową poprzez zbieranie kontekstowych sygnałów zakupowych.

Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach sprzedażowych w sieciach społecznościowych? Skontaktuj się z nami i pozyskaj ebook o tym, jak budować strategię sprzedaży w sieciach społecznościowych!

  • Dostosowanie sprzedaży do… sprzedaży

Stworzenie synergii między zespołem marketingu a handlowcami jest niezbędne, aby wspierać cyfryzację działów sprzedaży. Przepływ wykwalifikowanych leadów z marketingu oraz gromadzenie danych od sprzedawców umożliwia prowadzenie bardziej jakościowych i procesów sprzedażowych oraz efektywne działania w zakresie nowych możliwości biznesowych.

 

3. Zmień handlowców w partnerów biznesowych

Prezentowanie i tradycyjna sprzedaż już nie wystarcza. Handlowcy muszą zatem teraz optymalizować swój proces sprzedaży i skoncentrować się na kilku aspektach:

  • Personalizacji i monitorowaniu relacji z klientem,
  • Przewidywaniu potrzeb klienta,
  • Przekazywaniu najlepszej wiedzy oraz doradztwie.

Sprzedawcy muszą być w stanie analizować zachowania i sygnały zakupowe, aby uzyskać skuteczne narzędzia do bardziej precyzyjnego i spersonalizowanego działania handlowego. Posiadanie odpowiednich informacji, a przede wszystkim wiedza, w jakim kontekście je użyć, w szczególności dzięki Insight as a Service, pozwoli im się wyróżnić!

Aby stawić czoła tym nowym wyzwaniom, zapewnij narzędzia Sales Intelligence swoim handlowcom!

 

A jeśli chcesz zwiększyć liczbę spotkań z klientami? Mapować złożone cykle sprzedaży? Poproś o demonstrację rozwiązania ByPath!

 

 

Trzy kroki do osiągnięcia celów biznesowych dzięki rozwiązaniom Sales Intelligence
13 grudnia 2018

Copyright 2018 Kompass sp. z o.o.

Created in WebWave CMS

NASZA OFERTA

ul. Wita Stwosza 48

Warszawa

+48 (22) 255 92 70

info@kompass.com.pl

KONTAKT