Karolina Masalska Instytut Monitorowania Mediów

Na chwilę przed pierwszym gwizdkiem i meczem z Portugalią o półfinał mistrzostw Europy 2016 postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej medialnej sile rażenia polskich piłkarzy. Jeżeli weźmiemy pod uwagę liczbę wzmianek, to tutaj z danych IMM wynika, że największą popularnością cieszy się Arkadiusz Milik, natomiast, jeśli szukamy piłkarza, który wzbudził najwięcej internetowych emocji, to social mediowym królem strzelców jest Jakub Błaszczykowski. I też przez ostatni miesiąc od 1 czerwca do 28 czerwca przyglądaliśmy się bliżej piłkarzom, którzy biorą udział w Euro 2016 i udało nam się wybrać takie top 5 najbardziej popularnych piłkarzy. Na pierwszym miejscu tak jak już wspominałam znalazł się Arkadiusz Milik, na jego temat pojawiło się ponad 53 tys. informacji, drugie miejsce przypadło Robertowi Lewandowskiemu, trzecie Jakubowi Błaszczykowskiemu, a top 5 zamyka kolejno Grzegorz Krychowiak oraz Łukasz Fabiański. Najwięcej dyskusji i gorących takich debat toczyło się oczywiście w mediach społecznościowych. Najwięcej na Facebooku i Twitterze i tam też wszyscy internauci głęboko analizowali i podsumowywali poszczególne spotkania naszej drużyny. Jednak nieco inaczej sytuacja się prezentuje, kiedy pod uwagę weźmiemy interakcję w mediach społecznościowych, ponieważ tutaj liderem zestawienia jest zdecydowanie Jakub Błaszczykowski. Wzbudził on ponad 1,7 mln różnorodnych interakcji wliczając w to polubienia, udostępnienia oraz komentarze. Na drugim miejscu znalazł się Łukasz Fabiański, natomiast trzecie miejsce przypadło Arkadiuszowi Milikowi. I tutaj warto również podkreślić, że Robert Lewandowski, który jest kapitanem drużyny i też jednym z takich najbardziej rozpoznawalnych oraz popularnych piłkarzy wzbudził o ponad milion interakcji mniej od Jakuba Błaszczykowskiego.

Popularność w mediach społecznościowych polskich piłkarzy jest mierzona ich aktywnością na boisku. Ponieważ brana jest pod uwagę kwestia zdobytych goli, dobrej obrony, stąd tak dużo komentarzy pojawiło się właśnie na temat Łukasza Fabiańskiego oraz Jakuba Błaszczykowskiego. Szczególnie wysoki skok, jeżeli chodzi o liczbę wzmianek jest zauważalny po meczu Polska-Ukraina oraz po meczu Polska-Szwajcaria. I właśnie po tym ostatnim 25 czerwca tylko jednego dnia na temat Łukasza Fabiańskiego pojawiło się ponad 6 tys. informacji, natomiast na temat Kuby Błaszczykowskiego ponad 4,5 tys. informacji. Również właśnie wtedy internaucie podkreślali ich wagę, ich kwestie zdobytego gola przez Kubę Błaszczykowskiego. Jeden z postów, który odnosił się do tego zdobył ponad 21 tys. lajków, natomiast post w odniesieniu do aktywności i obrony Łukasza Fabiańskiego zdobył ponad 100 tys. lajków.

Użytkownikom mediów społecznościowych szybsze bicie serca przyspieszają również niewykorzystane akcje na boisku, stąd tak dużo informacji pojawiło się na temat Arkadiusza Milika, który w opinii internautów nie do końca wykorzystuje swój potencjał, przede wszystkim nie zdobywa goli. I jednym z najczęściej udostępnionych postów był ten umieszczony na facebookowej stronie „Wiedza bezużyteczna”, który został udostępniony ponad 900 razy. Jednak wzmianki na temat Arkadiusza Milika bardziej były przedstawione w formie takich zabawnych, prześmiewczych, ironicznych memów niż w formie takich obraźliwych komentarzy.

Sportowcy narażeni są również na wzmianki nacechowane emocjonalnie, a przede wszystkim właśnie piłkarze, którzy przy każdej niewykorzystanej akcji, źle przeprowadzonej akcji bądź niezdobyciu gola są narażeni właśnie na pojawienie się wielu komentarzy o zabarwieniu negatywnym. Stąd właśnie tak dużo informacji negatywnych pojawiło się na temat Arkadiusza Milika. Ale warto podkreślić również, że największą popularnością i największą sympatią internautów cieszy się Jakub Błaszczykowski. W opinii internautów bardzo często pojawiają się komentarze na temat tego, że ma on duże umiejętności, umie je wykorzystać, umie je przełożyć na gola i przede wszystkim też imponuje im swoją postawą oraz wyznawanymi wartościami. Można też dodać, że do fanów Jakuba Błaszczykowskiego również dołączył sam aktor Russel Crowe, który wspiera naszą drużynę od początku naszych rozgrywek.

Popularność polskich piłkarzy w mediach społecznościowych
06 lipca 2016

Copyright 2015 Kompass sp. z o.o.

Created in WebWave CMS

NASZA OFERTA

ul. Wita Stwosza 5a

Warszawa

+48 (22) 549 75 70

+48 (22) 549 75 70

info@kompass.com.pl

KONTAKT